Naar overzichtLaatst bijgewerkt op 21 nov 2025

Hoe wij Vesper hielpen met nul downtime bij een tijdelijke verhuizing

filmen bij vesper

Vesper, gevestigd in Amsterdam met maar liefst 80 man, is sinds begin 2025 klant bij Greatwaves. Dit innovatieve bedrijf biedt een oplossing voor inkopers van snel bewegende consumptiegoederen (zoals cacao, suiker, bloem). Ze hebben een AI platform ontwikkeld die alle prijzen in de gaten houdt. Zo weten inkoopafdelingen wanneer je de beste deal kunt scoren. Maar hoe is Vesper eigenlijk bij ons terechtgekomen?

Haperende video calls bij Vesper

Wouter, de CTO, had het netwerk altijd in eigen beheer (wat vaak gebeurt!). Maar op een gegeven moment wilde dat niet meer. Collega’s begonnen te klagen over stotterende video calls, essentieel voor hun werk, en Wouter werd constant uit zijn taken getrokken. Dit werd te veel, dus hij besloot het uit te besteden. Maar, wie o wie wist een partij die dit kon regelen.

“Dat werd op een gegeven moment zoveel dat ik dacht, dat moeten we maar aan de experts overlaten.”

Gelukkig had Wouter een netwerk aan CTO’s die hij om advies kon vragen. Dat Whatsapp berichtje leidde tot een gouden tip. De CTO van één van onze klanten, MatchWornShirt, gaf Wouter de tip om Greatwaves even te bellen. Wij hebben kennis gemaakt en enkele weken later stonden we met de Greatwaves bus klaar om zijn nieuwe netwerk te installeren.

“Alles werkt sindsdien eigenlijk helemaal vlekkeloos.”

Oh nee, een verbouwing!

Het netwerk werkte goed, maar een tijd later stonden we voor het volgende obstakel. Vesper het bericht dat er een grootschalige verbouwing gepland stond op hun verdieping, ze moesten noodgedwongen tijdelijk verhuizen naar verdieping vijf, deze stond namelijk nog leeg. Op deze verdieping was nog geen internet geïnstalleerd, daar was Vesper zelf verantwoordelijk voor. Dus, tijd om aan tafel te zitten en samen te zoeken naar een oplossing.

De mogelijke oplossingen

We legden Vesper een paar oplossingen voor. De goedkoopste oplossing? Wat 5G routers of een Starlink plaatsen. Mega goedkoop, makkelijk te verplaatsen, maar het resultaat? Super slecht internet, deze oplossingen bieden niet genoeg bandbreedte voor Vesper om goed hun werk te doen.

De volgende oplossing was het verhuizen van hun huidige apparatuur naar verdieping vijf. Duurder, maar je hebt een goed internet. Ondanks dat dit misschien de eerste oplossing is die in je opkomt, is het een logistieke nachtmerrie. Deze “oplossing” zorgt ervoor dat we precies moeten timen met de verhuizers wanneer we het netwerk kunnen plaatsen, Vesper moet vrijwel gedwongen even offline en als er iets fout gaat en de verhuizing of het aanleggen langer duurt zitten ze zonder internet. Deze optie was dus al gauw van tafel, het bracht veel stress, extra werk en bovendien weinig flexibiliteit.

De oplossing: Kabel trekken en knallen maar!

Dus, wat hebben we wel gedaan? Een tijdelijk netwerk plaatsen met bij Greatwaves gehuurd materiaal, het apparatuur kopen was het namelijk niet waard voor de korte drie maanden dat Vesper het zou gebruiken. Deze oplossing is niet de goedkoopste, maar huren is een stuk goedkoper dan kopen en het zorgt voor de beste netwerkresultaten. Geen logistiek gedoe, een goede verbinding en bovenal geen downtime.

Tijd om aan de bak te gaan, we hebben een tijdelijke kabel gelegd van verdieping drie naar verdieping vijf om het netwerk door te trekken. Met de installatie van één extra switch en de nodige access points zorgden we voor een optimale verbinding. Binnen een dag hebben we Vesper kunnen voorzien van internet op hun nieuwe verdieping.

Vesper blij, Greatwaves blij

Het belangrijkste voor Vesper: een ijzersterk netwerk, en dat is gelukt met nul downtime! Het team van Vesper was ten alle tijden verbonden en kon direct gebruik maken van hun nieuwe werkplek, zonder gedoe met wachtwoorden of logistieke hiccups.

Maar, deze verhuizing is (gelukkig!) tijdelijk en het netwerk daarmee ook. Over een paar maanden zullen we dan ook de bekabeling, extra switch en access points verwijderen en Vesper gaat weer net zoals vanouds terug naar verdieping drie. Zo zorgen we óók bij de terugverhuizing naar verdieping drie weer voor nul gedoe en nul downtime.

Wouter is superblij met zijn beslissing om zijn Wi-Fi uit te besteden. Geen last meer van haperende videocalls én het is fijn om een partij te hebben die proactief meedenkt met creatieve oplossingen, zoals deze tijdelijke, strategische plaatsing. Hierdoor kunnen alle collega’s ongestoord hun werk doen, waar ze ook zitten.

Wil je net zoals Vesper altijd verzekerd zijn van stabiele wifi, waar je ook bent in je gebouw? Ga voor meer informatie naar zakelijk wifi of neem contact op om een afspraak te maken.

Naar overzicht

Lees verder...

Klantcases
Afbeelding bij artikel Hoe wij Vesper hielpen met nul downtime bij een tijdelijke verhuizing

Nina Blaauw21 nov 2025

Hoe wij Vesper hielpen met nul downtime bij een tijdelijke verhuizing

Vesper besloot hun Wi-Fi uit te besteden en dat doen ze natuurlijk bij Greatwaves! Lees hier over onze samenwerking! Lees meer

TechniekTips
Afbeelding bij artikel Cisco Meraki v.s. Unifi in 2025

Nina Blaauw22 aug 2025

Cisco Meraki v.s. Unifi in 2025

In dit artikel bespreken we wat in 2025 nou echt de verschillen zijn, en welke oplossing het beste past bij jouw organisatie. Lees meer

TechniekTips
Afbeelding bij artikel Wat betekent de NIS2 wetgeving voor jouw bedrijfsnetwerk?

Wouter Zijlstra17 jul 2025

Wat betekent de NIS2 wetgeving voor jouw bedrijfsnetwerk?

NIS2 komt eraan! In dit artikel bespreken we wanneer je bedrijf onder deze regeling valt en wat dit betekent voor je bedrijfsnetwerk. Lees meer

Kun jij wel een beetje Greatwaves gebruiken?

Super gaaf! Neem dan gelijk even contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Voor ons is geen mission impossible! Bel ons op 050 211 24 69 of vraag meteen een offerte aan.

Neem nu contact met ons op

info@greatwaves.nl
050 211 24 69