Wist je dat Greatwaves bekroond is tot Business Partner of the Year 2023? Misschien toch niet zo gek dat Wouter is uitgenodigd om te vertellen over onze klantrelaties. ;) In de VODcast duikt de host, Sybrand van Hofwegen, samen met Customer Experience-expert Sydney Brouwer, in het onderwerp klantrelaties. De podcast is leerzaam en interessant voor iedereen die met klanten werkt!
Greatwaves heeft wat toffe cases die mooi aansluiten bij de punten van de podcast, en die komen we als business partner graag delen. Ben jij benieuwd naar deze aflevering van de VODcast? Check it out!
Hoofdpunten van de VODcast
Je bent of aan het investeren in je klantrelatie, of je relatie brokkelt langzaam maar zeker af. Misschien denk je: “Mijn relatie is best stabiel,” maar dat klopt dus niet! Als je niet aan het investeren bent, brokkelt je relatie af. Misschien heel langzaam, maar het gebeurt wel. Dat betekent niet dat je alle klanten evenveel aandacht moet geven. Sommige klanten zie je misschien niet als langdurige partners, terwijl andere wel toekomstpotentieel hebben.
Maar hoe investeer je eigenlijk in een klant met wie je wél een toekomst ziet? Geef je klant onverwachte aandacht. Wanneer je je klant op een waardevol moment onverwachte aandacht geeft, scoor je veel meer punten dan wanneer je alleen reageert op hun vragen of verzoeken.
Wees ook niet bang om alle geschiedenis die je hebt met een klant te benoemen. Sybrand noemt zelf een voorbeeld over een foutje met een klant. Stel je had een storing bij een klant een maand geleden, wees niet bang om hen later een berichtje te sturen: “Hey, we hadden vorige maand die storing bij jullie en hebben dat toen op kunnen lossen. Hoe gaat het nu bij jullie?”. Zo geef je onverwachte aandacht en blijf je betrokken.
Hoe doet Greatwaves dit?
Eigenlijk doen we gewoon net alsof we gewoon getrouwd zijn met onze klanten. Dat klinkt misschien gek, maar net zoals in een huwelijk staan eerlijkheid, flexibiliteit en een proactieve houding centraal in onze klantrelaties. Dit is hoe wij investeren in onze klanten.
Eerlijk gezegd: nee, dat gaat niet…
Hoewel ‘nee’ niet ons favoriete antwoord is, is het soms de beste manier om problemen in de toekomst te vermijden. Een van onze nieuwe klanten verhuisde naar een nieuw pand, maar de locatie bood nog geen glasvezel aan. We kunnen veel, maar helaas hebben we geen graafmachinecertificaat – dit moeten we overlaten aan de professionals. Het probleem? Dit kan erg lang duren; de nieuwe internetkabels zouden niet op tijd klaar zijn. Zodoende kwam de vraag of ze al op locatie konden werken. Nou… nee, maar we gaan op zoek naar een oplossing! Niet het antwoord wat je misschien wil horen op dat moment, maar wel het eerlijke verhaal. Op basis daarvan kun je dus ook betere keuzes maken. Bijvoorbeeld door de verhuizing uit te stellen of een tijdelijke verbinding te regelen.
Op het moment dat iets niet kan, zeggen we: dit kan niet, maar we kunnen je wel helpen met wat er wél kan.
Unieke driehoeksverhouding
Greatwaves is een aantal jaren of jaar partner van Vodafone en we hebben een toffe relatie met hen waar onze klanten van profiteren! Ons partnership met Vodafone stelt ons in staat om dat extra stapje te zetten voor onze klanten, waardoor we extra flexibiliteit kunnen bieden. Zo hebben we een klant geholpen met een last-minute contractwijziging omdat hun situatie veranderde, wat hen veel geld heeft bespaard én een hogere klanttevredenheid opleverde.
Ons partnership met Vodafone stelt ons in staat om flexibiliteit aan te bieden.
Geen zorgen, wij bellen JOU!
“Bel ons maar als er een probleem is!” is iets wat je van Greatwaves nooit zult horen. Lange wachtrijen wanneer je wifi eruit ligt, zijn verleden tijd, want we houden jou up-to-date. Een proactieve houding is voor ons heel belangrijk.
Zó productief zelfs, dat we vaak al aan de telefoon hangen terwijl de klant zelf niet doorheeft dat er iets aan de hand is. Dit gebeurde precies zo bij een scholenorganisatie. Wat bleek, de schilder was bezig met het schilderen van het systeemplafond en had de wifi losgetrokken. Na ons belletje vroeg de klant direct of de schilder de zender weer kon terugplaatsen. En in no-time was de wifi weer terug. Chill toch?
Wil jij ook stappen in een huwelijksbootje waar eerlijkheid, flexibiliteit en een proactieve werkwijze centraal staan? Ga voor meer informatie naar Zakelijk Wifi of neem contact op om een afspraak te maken.